Dobry marketing na Instagramie – sięgnij po sprawdzone porady!
Jeżeli prowadzisz jakąkolwiek działalność, taką jak: sklep, salon kosmetyczny, lub świadczysz różnego rodzaju usługi, koniecznie powinieneś zainteresować się Instagramem. Nie jest on jedynie domeną blogerek modowych! Im szybciej poznasz zalety Instagrama, w tym lepiej dla Twojej firmy – sprawdź co trzeba zrobić aby taki marketing na Instagramie był naprawdę skuteczny Przeczytaj poniższy artykuł i skorzystaj z praktycznych i sprawdzonych porad!
Jak przyciągać nowych klientów?
Obecnie nie wystarczy wstawić ładnego zdjęcia, aby przyciągnąć nowych klientów. Konieczne jest też wchodzenie w interakcje z odbiorcami i zaproponowanie im czegoś więcej niż estetyczne obrazki. Kiedy prowadzisz firmowe konto na Instagramie zawsze pytaj się swoich obserwatorów, co sądzą o danym produkcie, czy temacie – nie pomijaj negatywnych opinii i pokaż, że nawet te niezbyt korzystne dla firmy są równie ważne. Rozmawiaj kulturalnie i dawaj przemyślane odpowiedzi. Nie daj się ponieść emocjom, udowodnij, że firma robi wszystko, aby zadowolić klientów. Nie chodzi tu oczywiście o to, aby każdemu się przypochlebiać, ponieważ Twój produkt czy usługa nie mają służyć wszystkim i to jest zupełnie naturalne. Jednak, aby wyjść z twarzą z takiej sytuacji, powinieneś zawsze odpowiadać na negatywne komentarze w pozytywnym tonie.
Zachęta produktami, ale nie tylko – postaw na rabaty, promocje i darmowe produkty!
Zaproponuj swoim odbiorcom darmowy produkt lub bardzo atrakcyjny rabat w drodze konkursu. Darmowy produkt może otrzymać na przykład osoba, która wstawi najwięcej zdjęć w Twoim sklepie lub też oznaczy Cię w poście lub oznaczy wskazane przez Ciebie produkty. Żeby uzyskać coraz większe zasięgi, konieczne jest wprowadzanie co jakiś czas rabatów, obniżek -wielu klientów poluje na okazje, dlatego tym chętniej skorzystają z usług produktów firmy, która takie rabaty oferuje.
Edukuj i udzielaj fachowych porad
Firmowy Instagram nie służy jedynie promocji produktów przy pomocy zdjęć, a nawet atrakcyjnych rabatów. Aby utrzymać uwagę odbiorców konieczne jest to, abyś tworzył bardzo wartościowe treści. Jeżeli prowadzisz firmę, jesteś specjalista w danej dziedzinie, koniecznie podziel się swoją wiedzą. Opowiedz o tym, jak powstają produkty, z czego się składają, czym charakteryzują się poszczególne materiały. Musisz skupić się na najważniejszych rzeczach tak, aby obserwatorzy nie mieli wrażenia, że na darmo stracili swój cenny czas. Nie musisz mówić o rzeczach oczywistych, które wszyscy doskonale znają i wiedzą, jak one działają. Pokaż raczej kulisty powstawania twoich produktów i usług. Zaprezentuj, jak powstają dania, jak się przyrządza pyszną kawę lub w jaki sposób układać bukiety kwiatów. Dzięki tej strategii będziesz postrzegany jako znawca tematu, a musisz wiedzieć, że nie ma nic lepszego, niż korzystanie z usług fachowców!