Po co używamy kolorów w marketingu?

lut 26, 2021 przez

Po co używamy kolorów w marketingu?

Obecnie bardzo duża część młodych ludzi marzy o tym, aby otworzyć swój biznes. Aby samemu stanąć na nogi i się usamodzielnić. Wybierają zatem różne branże, od handlowej po modową lub fotograficzną. To zależy czym dana osoba się oczywiście interesuje. Jednak warto zaznaczyć, iż nie ważne na co się zdecydujemy to musimy zrobić wszystko, aby zaistnieć na rynku. Musimy zdobyć klientów, żeby zarabiać. Bez tego firma się nie utrzyma. Przedsiębiorstwa stosują różnego rodzaju reklamę. Można zaliczyć do nich ulotki, plakaty, bilbordy czy też stronę internetową. Każda z tych form ma oczywiście swoich odbiorców. Aby wszystko dobrze zadziałało musimy przemyśleć co umieścimy na tych materiałach. Niniejszy artykuł ma za zadanie przedstawić czy kolory w marketingu są ważne.

Reklama i marketing – po co stosujemy kolory w marketingu?

Nie każdy zdaje sobie z tego sprawę, ale kolory mają bardzo duże znaczenie w dzisiejszym marketingu. Marketing opiera się na psychologii, a ta opiera się w dużej mierze na kolorach. Po co zatem są barwy? Wpływają przede wszystkim na postrzeganie marki przez konsumentów. Można później zauważyć czy ufają marce i czy dokonują zakupu. Trzeba pamiętać, że każdy kolor ma znaczenie więc trzeba umiejętnie się nimi posługiwać. A wszystko po to, aby trafić do odpowiedniej grupy odbiorców. Przykładem może być to, że kolor niebieski i biały kojarzą się przede wszystkim ze spokojem. Natomiast kolory typu czerwony, pomarańczowy i czarny wywołują znacznie inne emocje.

Kolor reklamy może spełniać następujące określone funkcje:
Kolor funkcji technicznych w marketingu nie powinien ranić oczu ani zmuszać do pozostawania otwartymi
Funkcja informacyjna – kolor reklamy musi ułatwiać przekazanie wiadomości.
Funkcja strukturalna – kolor powinien tworzyć spójną całość.
Funkcja estetyczna – kolor powinien być przyjemny dla oka, dawać harmonijne wrażenie i wzbudzać zainteresowanie klientów.

Podsumowując niniejszy artykuł warto wspomnieć, że kolory na ulotkach czy plakatach mają ogromne znaczenie dla odbiorów. Kobiety nie lubią jednych kolorów, a mężczyźni drugich. Więc musimy się zastanowić do jakiej grupy odbiorców chcemy dotrzeć. Jeśli do obu to powinny być to neutralne kolory, które bardzo dobrze kojarzą się obu płciom.